Jakie marki streetwear warto poznać?

Najnowsza moda opiera się na wyraźnym podkreślaniu indywidualizmu oraz nietuzinkowego podejścia do prezentowania siebie. Choć salony mody oferują wiele rozwiązań, jest jeden wyjątkowy styl, który idealnie sprawdza się właśnie dla osób, które stawiają na komfort, wygodę i jednoczesną elegancję. Mowa oczywiście o stylu streetwear, czyli modzie ulicznej i markach z nim związanych.

Czym jest streetwear?

Wpierw należy wyjaśnić, czym w ogóle jest styl streetwear. Jak sama nazwa wskazuje, jest to typ mody, który inspiruje się ulicą, przestrzenią publiczną, w której każdy może wyrazić siebie. Właśnie to jest podstawą mody ulicznej, która stawia na silnie zaznaczony indywidualizm, ciągłą zmianę, a jednocześnie uwielbienie dla niegdyś stosowanych rozwiązań. Streetwear stanowi doskonałą mieszaninę elegancji z wygodą i komfortem przemieszczania się. Przede wszystkim jednak ten styl nie jest zależny od tego, co w domach mody wymyślą projektanci. Faktycznie bowiem każdy może wybrać, co chce nosić i co najlepiej charakteryzuje jego osobę. W tym miejscu warto zaprezentować przykładowe marki, które są godne uwagi. Wśród nich znaleźć można markę Stussy. W polskim sklepie można znaleźć wiele produktów z charakterystycznym jej logo.

Co charakteryzuje Supreme?

Zacznijmy jednak od marki Supreme. Marka ta powstała w 1994 roku w Nowym Yorku. Jej założyciel James Jebba podstawił na wyraźnie skatową stylistykę ubiorów, które doskonale weszły na rynek mody luksusowej. Warto zaznaczyć, że marka ma na koncie współpracę z Louis Vuitton i rolexem, co sprawia, że jest znakomitym wręcz przykładem brandu streetwearowego, który nie boi się łączenia ze światowej sławy markami. To też przyczyniło się do tego, że Supreme jest najlepiej rozpoznawalną marką streetwearową na całym świecie. Nie oznacza to jednak, że jest jedyną godną uwagi.

Interesujący Billionere Boys Club

Ciekawą propozycją brandu streetwearowego jest Billionere Boys Club. Został on założony przez Pharrell Williamsa i bardzo szybko odniósł on wyraźny sukces. Ten zaś zawdzięcza się przede wszystkim koncepcji stojącej za brandem. Pharrell do marki wniósł swoją fascynację kosmosem, co zaowocowało pojawieniem się wielu motywów związanych właśnie ze wszechświatem. Co więcej, artysta postawił przy tym na współpracę z NASA, które udostępniło mu część niezwykle przydatnych materiałów, z których ten chętnie skorzystał.

Wyjątkowa marka Stussy

Obecność Stussy w polskim sklepie nie powinna nikogo dziwić. Przede wszystkim to właśnie ta marka jest uznawana za pierwowzór marki Supreme. Przede wszystkim to brand Stussy jest pierwszym, który realnie postawił na streetwear. Jego początki sięgają 1980 roku, a osiągnięty sukces przez kolejne cztery dekady był wyraźnie zwiększany. Nic więc dziwnego, że wiele osób wciąż ceni oryginalne projekty i intrygujące grafiki, które towarzyszą ciuchom marki Stussy. Jeśli spojrzy się na historię marki, nie sposób nie docenić tego, jak wielki miała ona wkład we współczesne funkcjonowanie mody ulicznej.