Czym jest multishop i co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Multishop, inaczej zwany również multistore, to nic innego, jak sieć sklepów online, których zamówienia obsługiwane są przy użyciu jednego panelu. Takie rozwiązanie wybierane jest głównie przez firmy, które posiadają wiele niepołączonych ze sobą marek. Mogą wtedy znacznie łatwiej i szybciej ogarnąć wszystkie zamówienia. Multistore wykorzystuje się także w momencie, kiedy produkty kierowane są do rozmaitych grup docelowych, mimo że chodzi o sklep jednej marki. Przykładem jest taki sklep, który wyprowadza swoją ofertę na rynek amerykański oraz rynek europejski. Dzięki skorzystaniu z multistore można wprowadzić odmienne waluty, różne możliwości dostaw w zależności od tego, gdzie są usytuowane magazyny oraz inny wygląd sklepu względem konkretnej grupy docelowej.

  1. Multishop — jakie są korzyści i wady wynikające z tego rozwiązania?
  2. Hurtownia multistore — jak działa?
  3. Zbudowanie i utrzymanie multistore — z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
  4. Czy przedsiębiorcy powinni w ogóle myśleć o takim rozwiązaniu, jak multistore?

Multishop — jakie są korzyści i wady wynikające z tego rozwiązania?

Multistore, jak każde inne rozwiązanie, ma swoje zalety oraz wady.

Wśród zalet multishop wymienić możemy:

  • brak ograniczeń — można stworzyć jeden sklep z walutą przewodnią w postaci euro i z głównym językiem angielskim i od razu drugi sklep w języku polskim z walutą w złotówkach,
  • zarządzanie asortymentem wielu sklepów w jednym miejscu,
  • korzystanie z jednej bądź kilku domen,
  • oddzielenie B2B i B2C,
  • korzystanie z rozmaitych funkcjonalności w różnych sklepach,
  • zawężanie wybranych kategorii produktów, kategorii produktów czy producentów do konkretnych sklepów,
  • prowadzenie biznesu w różnych językach,
  • opracowanie osobnego katalogu dla każdego ze sklepów bądź jednego dla wszystkich,
  • prostsze zarządzanie logistyką.

Wady rozwiązania, jakim jest multishop, to przede wszystkim konieczność konfiguracji oraz migracji danych pochodzących z wielu systemów do jednego. Takie działanie może zająć od kilku tygodni nawet do kilku miesięcy. Nie jest to proste zadanie, dlatego warto przygotować siebie i swoją firmę na niemałe wyzwanie.

Hurtownia multistore — jak działa?

Zastanawiasz się, jak działa hurtownia multistore? Rozwiązaniem tradycyjnym jest utworzenie specjalnej platformy B2B idealnej dla sprzedaży hurtowej. Mogą w niej występować asortyment różnej kategorii. Teoretycznie może to działać dobrze, ale w sytuacji, kiedy klient szuka wyłącznie kosmetyków czy wyłącznie odzieży BHP, niepotrzebnie posiada dostęp do innych produktów, jak np. zabawki czy standardowa odzież.

Problem ten można rozwiązać w taki sposób, iż po wdrożeniu platformy B2B klientów należy podzielić na konkretne grupy według zamawianego przez nich asortymentu. W takiej sytuacji klient posiada dostęp jedynie do tej kategorii, która faktycznie go interesuje.

Dzięki hurtowni multistore można utworzyć osobne domeny dla każdej kategorii produktów, z kolei zarządzanie będzie odbywało się w jednym panelu, co znacznie ułatwi pracę w przedsiębiorstwie.

Zbudowanie i utrzymanie multistore — z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

Zbudowanie oraz utrzymanie multistore przez fachowców to różne ceny w zależności od tego, czego oczekuje konkretne przedsiębiorstwo. W SohoShop istnieje kilka pakietów do wyboru, wśród których każdy zainteresowany na pewno znajdzie coś dla siebie. Pakiet podstawowy jest idealny dla małych firm. Dotyczy zamówień miesięcznych w ilości nieprzekraczających 1000, a maksymalny SKU powinien wynosić 5000. Funkcjonalność platformy B2B to +50, a pomoc techniczna dostępna będzie w godzinach 8:00-16:00.

Pakiet rozszerzony świetnie sprawdzi się w przypadku średnich firm. Zaangażowanie specjalistów to 8 h w miesiącu, a ilość zamówień to 10000. Maksymalny SKU – 50000, z kolei funkcjonalność platformy B2B powinna wzrosnąć +50. W pakiecie jest utrzymanie w chmurze AWS oraz preferencyjne warunki rozwoju i pomoc techniczna od 7:00 do 18:00.

Profesjonalny pakiet polecany jest średnim i dużym firmom. Specjaliści zaangażowani są aż 24 h w miesiącu, a ilość zamówień nie ma ograniczeń. W pakiecie jest też indywidualny projekt graficzny, jeśli jest taka potrzeba, utrzymanie w chmurze AWS, preferencyjne warunki rozwoju oraz pomoc techniczna w godzinach 7:00-22:00.

Czy przedsiębiorcy powinni w ogóle myśleć o takim rozwiązaniu, jak multistore?

Multistore to fantastyczne rozwiązanie, jednak dla kogo? Jeśli jesteś przedsiębiorcą i na swoich barkach masz kilka sklepów online z bardzo podobnym asortymentem, podobną grupą klientów oraz identyczną walutą, multishop to nie jest rozwiązanie dla Ciebie. Decydując się na multistore, wygenerujesz jedynie niepotrzebnie dodatkowe koszty dla swojej firmy.

Z drugiej strony, jeśli Twoim celem jest nieustanna ekspansja oraz rozwój, chcesz sprzedawać zarówno klientom B2B swoje produkty, jak i klientom detalicznym, a poza tym planujesz rozszerzyć działalność o rynki zagraniczne i nowe waluty, multishop może okazać się strzałem w dziesiątkę. Więcej cennych informacji znajdziesz na stronie https://sohoshop.pl/multishop/.